تعداد بازدید: 4208

توصیه به دیگران 2

چهارشنبه 12 بهمن 1384-0:0

"ميچکا" در بابلسر نمي خواند

بناى قديمى رستوران «ميچكا»ى بابلسر كه از معمارى كم نظير و ديدنى برخوردار است ، به دليل بى توجهى مردم و مسؤولان در حال از بين رفتن است.


 اين بنا كه بيش از نيم قرن پيش ساخته شده است از مكان هاى زيباى شهر توريستى بابلسر محسوب مى شود كه زمزمه قربانى شدن آن توسط برج سازان به گوش مى رسد. اين مكان با كنگره هاى چشم نواز و بام سفالينش در زيباترين نقطه ساحلى درياى مازندران قرار دارد. مدت زمانى است كه نسبت به حفظ اين اثر بيش از حد بى توجهى مى شود و درب و پنجره آن به سرقت رفته و هيچ كس عكس العملى در قبال آن نشان نداده است. گويا قصدى در كار است تا اين اثر كاملاً تخريب شود تا بتوان به اهدافى دست يافت كه همانا نبودن اين بنا است.
اگر مسؤولان مربوط ، شخصى بودن اين مكان را بهانه اى براى عدم رسيدگى به اين مهم قرار داده اند پس از اين قانون بى اطلاع هستندكه منافع اجتماعى فرهنگى و اقتصادى عمومى اين مكان در مقايسه بامنافع شخصى بنا به اصول عقلى و شرعى ارجح تر بوده و در اولويت قرار مى گيرد.
مردم اين منطقه به ويژه دوستداران فرهنگ و هنر ايرانى از مسؤولان ذيربط تقاضا دارند اجازه داده نشود اين اثر از بين برود و آن را بازسازى و مرمت كنند. اين مكان ضمن اينكه از زيبايى خاص به خود برخوردار است از نظر توسعه پايدار گردشگرى درمنطقه ساحلى بابلسر نيز مى تواند نقش اساسى ايفا كند.(iran-newspaper)


    ©2013 APG.ir